Adószám: 19662927-1-43
Számlaszám: 11705008-20464565
Váltás klasszikus nézetre

Panaszbejelentés

Az Ökumenikus Segélyszervezet elkötelezett abban, hogy biztonságos és megbízható környezetet biztosítson minden, a munkájával kapcsolatba kerülő személy számára. Az emberi méltóság és emberi jogok védelme alapértékek a Segélyszervezet munkája során.

További cél annak megelőzése, hogy azok, akikkel a munkánk során kapcsolatba kerülünk, bármilyen típusú hátrányt szenvedjenek el. Ez vonatkozik a munkatársak magatartása által okozott minden kárra, hátrányra és az olyan típusú kárra is, amely a programok és szolgáltatások megtervezéséből, lebonyolításából adódhat.

Az Ökumenikus Segélyszervezet a szexuális kizsákmányolással és bántalmazással szemben zéró toleranciát hirdet. Munkatársaitól, partnereitől elvárja, hogy elkötelezetten képviseljék ezt a magatartás normát.

Panasztétel a Segélyszervezet munkatársával, partnerével szemben

Milyen esetekben lehet panaszt tenni?

Visszaélésnek minősül minden szóbeli, fizikai, szexuális vagy pszichológiai bántalmazás, beleértve ezen belül a kizsákmányolást és a zaklatást, az elhanyagolást, a rossz bánásmódot vagy bármely más olyan cselekedetet, cselekményt vagy helyzetet, amely sérti egy másik személy emberi méltóságát vagy emberi jogait, akár személyesen, akár online, akár bármilyen más módon, eszközzel vagy médiumon keresztül.

Kikre terjed ki a panaszbejelentés hatálya?

Minden embernek egyenlő joga van a védelemhez a visszaéléssel szemben. Az Ökumenikus Segélyszervezet Védelmi Irányelvének fókuszában első sorban azok a bajbajutottak állnak, akiknek a Segélyszervezet munkája során segítséget, támogatást nyújt vagy ilyen irányú szükségleteit méri fel, aki a Segélyszervezethez fordul, valamint valamennyi munkatársunk, önkéntesünk és munkánkba bevont szakértőnk.

Hogyan jár el a Segélyszervezet a panasz kivizsgálása során?

Minden panaszt, gyanús jelet komolyan veszünk, és körültekintően reagálunk a bejelentett panaszokra, jelzésekre. Eljárásunk megtervezése során a segítségre szorulók igényeit és szükségleteit helyezzük válaszaink középpontjába.

Mi történik a panasz beérkezését követően?

Amennyiben a bejelentő közvetlenül a megadott e-mail címek valamelyikén tett bejelentést, az Ökumenikus Segélyszervezet védelmi felelőse a beérkezést követő 24 órán belül felveszi a kapcsolatot a bejelentővel. A vizsgálat megindítása a Segélyszervezet védelmi felelősének feljegyzésével kezdődik, amelyet eljuttat a vizsgáló bizottsághoz. A vizsgálóbizottság feladata, hogy a vizsgálatot a lehető leghamarabb, de legkésőbb az első ülést követő 30 napon belül lezárja és a vizsgálat megállapításait a vizsgálati jelentésben rögzítse. A védelmi felelős kötelessége és felelőssége továbbá, hogy a büntetőjog megsértését vagy a gyermekekkel szembeni jogsértéseket bejelentse a nyomozó vagy más illetékes hatóságoknak.

Amennyiben tudomására jut olyan információ, mely szerint visszaélés történt, az alábbi módokon élhet panasztételi jogával:

  1. Az alábbi elérhetőségen keresztül:
    safeguarding@hia.hu
  2. Közvetlenül az erre a célra szolgáló bejelentőlapon keresztül.
    Tájékoztatjuk, hogy panaszt anonim módon is fogad a Segélyszervezet, ezért a személyes adatait Ön nem köteles megadni, azok kitöltése nélkül is tehet bejelentést. Mindazonáltal a vizsgálatok hatékony lefolytatása érdekében kérjük, minél több részletet közöljön.

A Segélyszervezet védelmi irányelveit itt találja. Segítségnyújtásról, kivizsgálásról itt talál bővebb információt.