🤖 A robotod egy színes sakktábla szélén áll. Az általad ismert programkódok segítségével mozgasd jobbra, balra vagy előre a robotot, úgy, hogy ne essen le a tábláról. De vigyázz, mert a többiek robotjának is pont ugyanez a célja! Ki bírja közületek legtovább a robotját a táblán tartani? 🤖
Ez nem egy egyszemélyes videójáték, hanem az Ökumenikus Segélyszervezet digitális készségfejlesztő programjának, a Kapaszkodó 2.0-nak az egyik csoportos, interaktív, bemelegítő feladata. Miközben saját robotjaikat irányítják, észrevétlenül fejlődik a gyerekek kódolási, robotprogramozási és algoritmikus képessége, számos olyan ismeretet szereznek, amely a jövőben nélkülözhetetlen lesz a számukra.
Negyedik éve zajlik a Segélyszervezet felzárkóztató projektje olyan hátrányos helyzetű diákok részére, akiknek az E.ON támogatásával megvalósuló programok nélkül nem lenne esélyük a digitális kompetenciahiányok leküzdésére. Az eddigi eredmények azt mutatják, hogy a Kapaszkodó 2.0 nem csak a hátrányok ledolgozásában hatékony, de életre szóló élményekkel is megajándékozza a benne részt vevő gyerekeket.
Királylány-szabadítás robotprogramozással, animációkészítés, egyszerűen megvalósítható okosotthon-megoldások, robotállat-építés, 3D nyomtatás – többek között ilyen kihívások szerepelnek még a Kapaszkodó 2.0 digitális készségfejlesztő program kisiskolásoknak szóló menüjében. Az Ökumenikus Segélyszervezet – az E.ON Hungária Csoport támogatásával – 2020-ban azért indította el a kezdeményezést, mert azt tapasztalták: a hátrányos helyzetű településeken élő gyerekek – a pandémia következményei miatt különösképpen is – otthonról hozott digitális kompetenciahiányait az iskolarendszer nem képes kiegyenlíteni. Az érintett diákok egyre halmozódó lemaradása így a majdani munkavállalási esélyeikre, egész további életpályájukra kihat.